قیمت مناسب انواع گاوآهن های برگردان در مراکز معتبر

گاو آهن ها به منظور شخم اولیه زمین به کار می روند. گاوآهن های برگردان دار، گاو آهن نیز نامیده می شود. گاو آهن های برگردان دار، بستر کشت بذر و رشد ریشه را مهیا خواهند کرد. مکانیزم عملکرد گاوآهن برگردان دار به این صورت است که خاک را برش داده سپس به بالا می آورد و توسط باله های زاویه دار خود، خاک را بر می گرداند و موجب زیر و رو شدن خاک و همچنین کنده شدن ریشه علف های هرز و مخلط شدن بقایای گیاهان قبلی با خاک می شود.

قیمت مناسب انواع گاوآهن های برگردان در مراکز معتبر

نکاتی که باید در هنگام انتخاب گاوآهن بدانیم

نکاتی که باید در هنگام انتخاب گاوآهن بدانیم گاو آهن برگردان دار از قدیمی ترین و مهمترین ابزار های کشاورزی بوده و برای شخم خاک های زراعی گوناگون مناسب می باشد. این گاوآهن برش، بلند کردن و برگرداندن لایه های خاک را به خوبی انجام داده و بقایای گیاهی را مدفون می سازد. گاوآهن برگرداندار بر اساس نحوه عملیات (یک طرفه و دوطرفه بودن)، چگونگی اتصال به تراکتور (سوار، نیمه سوار و کشیدنی)، عرض خیش (30 تا 50 سانتیمتر) و همچنین تعداد خیش (1 تا 12 خیش) تقسیم می شود.

هدف از شخم با گاوآهن ایجاد شرایط مطلوب در ساختمان خاک، بهبود رشد و نمو گیاهان از طریق گسترش ریشه در خاک است. گاوآهن برگردان دار شیاری از خاک را بریده، بلند می کند و سپس بر می گرداند، بدین ترتیب منجر به زیر خاک کردن بقایای گیاهی، بهبود تهویه و نفوذ آب در خاک می گردد. لازم به ذکر است انجام یک شخم خوب با گاوآهن برگرداندار باعث کاهش عملیات خاکورزی ثانویه مورد نیاز برای تهیه بستر بذر می گردد.

گاو آهن برگردان دار باکیفیت ایرانی

اجزا گاو آهن برگردان دار

خیش (تنه، تیغه، صفحه برگردان، پیشانی و کفش)

ساقه

ضمائم گاوآهن (مانند پیش بر مدور و پیش خیش، دنباله صفحه برگردان و چرخ میزان)

شاسی ثابت یا ترکیبی یا قابل تنظیم

گاو آهن برگردان دار دوطرفه

گاوآهن برگرداندار دو طرفه دارای دو سری خیش برگردان دار است که هر سری به صورت متناوب در رفت و برگشت تراکتور به کار برده می شود و در عین حال تمام لایه های شخم را به یک طرف بر می گرداند. این ویژگی سبب افزایش سرعت شخم شده و سطح تقریبا صاف تری پس از انجام عملیات خاک ورزی مشاهده خواهد شد. گاوآهن های دو طرفه در انواع خیش برگردان دار معمولی و خیش شکافدار ساخته می شوند. در خیش های شکاف دار حدود 50 درصد از سطح خیش حذف می شود .

گاوآهن برگردان دار چهار خیش تلسکوپی (هیدرولیکی)رفسنجان نوعی از انواع گاوآهن برگردان است.

گاوآهن های بشقابی شامل تعدادی بشقاب مقعر می باشند که می توانند زاویه دار و یا عمود بر زمین قرار گرفته باشند. لبه بشقاب ها ممکن است دندانه دار یا صاف باشد. کاربرد این گاو آهن مشابه گاو آهن های برگردان دار می باشد و به منظور خاک ورزی اولیه به کار می روند.

گاو آهن بشقابی

چیزل برای برش خاک در عمق های پایین تر به کار گرفته می شود. گاو آهن چیزل بدون آن که خاک را برگرداند آن را برش داده و نرم می کند. چیزل ها در زمین های خشک کارایی دارند و کلوخ های زمین را خرد می کنند.

گاوآهن زیر شکن یا ساب سویلر

گاو آهن های ساب سویلر شباهت بسیاری به گاو آهن های چیزل دارند با این تفاوت که ساب سویلر سنگین تر بوده، در ساخت آن از مواد سخت تری استفاده می شود شود و لایه های خاک را از عمق بیشتری می شکند. استفاده از زیر شکن عمق های زیرین خاک را نرم می کند.

گاوآهن زیر شکن یا ساب سویلر

:گاو آهن دوار یا روتیواتور در محوری گردنده چرخیده و این چرخش به صورت دوار خاک را زیر و رو می کند. روتیواتور ها خاک را بر نمی گردانند بلکه در عمق مشخصی خرد و مخلوط می کنند. گاو آهن روتیواتور هیچ گونه شیار یا پشته ای نیز در خاک ایجاد نمی کند.

:این ادوات با استفاده از نیرو کمتر از سایر گاو آهن های پشت تراکتوری تنها بر روی سطح خاک کار کرده و به منظور ایجاد پشته در زمین مورد استفاده قرار می گیرند. پشته ها برای جلوگیری از فرسایش آبی و بادی، افزایش نگهداشت طولانی آب در خاک و ایجاد مرز بین قطعات زمین به کار گرفته می شود.

نهرکن

برای باز کردن جوی های زهکشی و نهر های آبیاری از نهرکن استفاده می شود. خیش های نهر کن شامل تو تیغه متصل به یکدیگر می باشند که خاک را برش می زند. هر تیغه نهرکن خلاف جهت دیگری خاک را به کناره ها می ریزد. حاصل برش تیغه های این گاوآهن، نهر های زهکشی خاکی می باشد.

خیش گاوآهن

مهم ترین بخش گاوآهن خیش آن می باشد. خیش ها هر یک خود به یک ساقه متصل می شوند. خیش گاوآهن مستقیما با خاک در تماس بوده و عملیات برش، باز کردن شیار، سست نمودن دانه های خاک و غیره را انجام می دهد. شکل خیش با توجه به نحوه کار کرد دستگاه می باشد. در سایر گاو آهن ها نیز تیغه های مختص به خودشان به کار می رود، برای مثال در گاو آهن های دیسکی به جای خیش، چندین دیسک استفاده می شود.

ساقه گاوآهن

خیش ها توسط ساقه به شاسی اصلی گاو آهن متصل می شوند. به ساقه گاوآهن می توان ضمایم دیگر را متصل نمود تا عملکرد آن افزایش یابد و کارایی آن بهبود یابد. از جمله این ضمایم پیش بر ها، ریشه بر ها، چرخ میزان و غیره می باشد.

سهم ایران از صادرات انواع گاوآهن باکیفیت

سهم ایران از صادرات انواع گاوآهن باکیفیت بیشترین ظرفیت و پتانسیل صادراتی برای صادرات این محصول از ایران را کشورهای افغانستان، عراق و ترکمنستان دارا هستند.

عراق بیشترین تفاوت بین پتانسیل صادرات و صادرات واقعی را از نظر ارزش نشان می دهد ، ظرفیت باقیمانده صادرات به ارزش۴۸۱٫۷ هزار دلار است.

جمهوری اسلامی ایران نزدیکترین ارتباط صادراتی را با ارمنستان دارد.بازار اوکراین بیشترین ظرفیت تقاضا را برای کالای ذکر شده دارد.

میزان سرمایه لازم برای صادرات گاوآهن

میزان سرمایه لازم برای صادرات گاوآهن صادرات گاوآهن به نقاط مختلف دنیا از جمله مهم ترین فعالیت های اقتصادی کشور ما می باشد که در رونق تولید داخلی نقش پررنگی خواهد داشت. برای فعالیت در زمینه صادرات باید توانایی پرداخت هزینه های ترخیص کالا را حتما داشته باشید.

نوع دیگری بیلچه به صورت صفحه ای تقریباً افقی بر روی انتهای قلم سوار می شود. کولتیواتور پنچه غازی از نصب این بیلچه ها بر روی گاوآهن قلمی به وجود می آید. کولتیواتور برای از بین بردن علف های هرز در بین ردیف های کاشت به کار می رود. معمولاً از کولتیواتورهایی که بیلچه نسبتاً عریض و تقریباً افقی دارند برای سله شکنی و وجین علف های هرز استفاده می شود. انواع بزرگ بیلچه (با فاصله دو بال در حدود ۳۰ سانتیمتر) برای ایجاد جوی و پشته های کوچک کاربرد دارد.

عرضه کلی گاوآهن های برگردان با بهترین کیفیت

عرضه کلی گاوآهن های برگردان با بهترین کیفیت

گاوآهن ها شامل انواع ابزار های خاکورزی می باشند که بر حسب شرایط خاص منطقه و زمین برای شخم زمین های زراعی و باغی به کار گرفته می شوند

گاو آهن های برگردان را معمولا فروشگاه های عمده از طریق اینترنت با قیمت مناسب به فروش می‌رسانند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما